Wat is het verschil tussen de telefonie van vroeger en de telefonie van nu? Vooral dat er tegenwoordig meer kennis nodig is over hoe je telefonie inricht op het netwerk. Maar het gaat niet alleen over de inrichting op het netwerk, maar ook over de manier waarop de bedrijfscommunicatie geoptimaliseerd kan worden. Telefonie moet goed kunnen functioneren naast alle andere datastromen op een steeds drukker wordend netwerk, maar vooral ook werkbaar zijn. Dat is onze dagelijkse uitdaging.

Bedrijfstelefonie blijft altijd maatwerk, of het nu gaat om hosted VoIP bellen in de Cloud of om een eigen VoIP telefooncentrale. Laten we er samen goed de tijd voor nemen.

Deze 6 stappen leggen uit hoe we dat doen:

Onze ervaring is dat het succes van een goede telefonieoplossing altijd afhangt van een uitgebreide inventarisatie vooraf. Dat weten we als geen ander. Hompes Telecommunicatie is niet voor niets ruim 40 jaar in de telecombranche actief.

Wat doen we tijdens deze inventarisatie?

  • Samen bespreken we het aantal gewenste werkplekken, inventariseren de diverse ruimtes, bijvoorbeeld vergaderruimtes of flexwerkplekken, onderzoeken waar welke aansluitpunten benodigd zijn, kijken naar technische vereisten en nog heel veel meer.
  • We adviseren wat er qua verbinding noodzakelijk is op basis van een gedegen inventarisatie van de complete ICT & telefonieomgeving.
  • We checken de beschikbaarheid van alle bestaande verbindingen.
  • Belangrijk! We testen ook de kwaliteit van de telefoon- en internetverbindingen, zodat eventuele ‘ruis’ of vertraging al in een vroeg stadium voorkomen wordt.

Na de inventarisatie ontstaat een globaal beeld, daarna gaan we nog verder de diepte in.

Elke organisatie is immers uniek, dat is wat het telecom vakgebied ook zo inspirerend maakt. Bij een zorginstelling zal het belangrijk zijn om altijd bereikbaar te zijn in noodsituaties. Bij een MKB bedrijf, waar niet fulltime een bemande receptiedienst aanwezig is, is het doorschakelen van klanten naar smartphones van medewerkers mogelijk wenselijk.

In dit persoonlijke gesprek gaat het om het vaststellen hoe je bereikbaar wilt zijn en hoe dit past bij jouw specifieke klantengroep. Natuurlijk delen we graag ervaringen van andere organisaties uit dezelfde branche. Het resultaat van dit persoonlijke gesprek is dat we een gewenst belplan kunnen voorleggen aan onze technische specialisten en de volgende stap kunnen nemen.

Ontwerpen uittekenen doen we altijd samen met onze technische specialisten.Zij zijn zo vanaf de start van het project betrokken om er zeker van te zijn dat het ontwerp ook technisch uitvoerbaar is en past bij de gewenste situatie.

Is dat altijd hosted VoIP, zoals de meeste telecomaanbieders roepen? Dat hoeft niet, want er zijn situaties waar een fysieke centrale nog steeds de beste oplossing is. Zelfs voor een nog goed werkende ISDN centrale zijn er mogelijkheden om een en ander tegen aantrekkelijke kosten te moderniseren.

Het ontwerp bespreken we telefonisch door of op locatie. Ook nemen we samen nog het belplan door. Dit is het moment om de voordelen van de nieuwe telefonie oplossing te verduidelijken en vragen of mogelijke onduidelijkheden te beantwoorden. Bij overeenstemming, het gunnen van de opdracht, volgt de volgende stap.

Het vertrouwen is gegeven, alles wat nodig is voor de inrichting is besteld en nu gaan we aan de slag. Dit is wat we doen om een snelle en geruisloze installatie mogelijk te maken:

  • We vragen de benodigde verbinding(en) aan.
  • De netnummers worden geporteerd.
  • De telefooncentrale wordt ingericht volgens het belplan.
  • De randapparatuur wordt vooraf bij ons geprogrammeerd.
  • We testen de hele configuratie met alle benodigde apparatuur bij ons op locatie.
  • Het installeren de telefooncentrale en apparatuur bij jou op locatie.

Door vooraf deze stappen rondom de inrichting te nemen zorgen we ervoor dat je ook tijdens de installatie altijd goed bereikbaar blijft.

Bedrijven veranderen constant en mogelijk groeit het personeelsbestand in de loop van de jaren en moet er opgeschaald worden. Dat kan een moment zijn om alle telefonie mogelijkheden opnieuw te verduidelijken.

Maar er is meer. Wie weet worden er snellere verbindingen in jouw regio aangelegd. Ook dan blijven we je daar actief over informeren.

Heeft u nog vragen over onze werkwijze of bent u benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend kopje koffie.

Wij bellen dan zo snel mogelijk terug om een afspraak te maken.