3CX gaat om Communicatie en Xpertise

3CX? Dat is een vak

Koop een server, bijvoorbeeld een Microsoft Windows server, schaf 3CX telefoniesoftware aan, installeer het en je hebt een telefooncentrale! Met de 3CX telefooncentrale krijg je een moderne oplossing voor je bedrijfstelefonie en communicatie.

Het lijkt of je met deze aanpak snel een moderne oplossing in huis haalt voor bedrijfstelefonie, maar is dat wel zo? De praktijk wijst uit van niet. Iedere telefoonomgeving vraagt namelijk om specifieke wensen en instellingen. Telefonie is een vak, waar veel meer bij komt kijken dan het standaard installeren van software. Daarom ook een kritische vraag:

Hoort telefonie wel thuis bij IT?

Het is nog niet zolang geleden dat alles wat met ‘de telefoon’ te maken had de verantwoordelijkheid was van inkoopafdelingen of facilitaire diensten. Toen telefonie met de komst van VoIP ineens over IP adressen ging, in plaats van analoge lijnen, kwam telefonie in beheer bij IT. Maar willen IT afdelingen dit wel? Telefonie lijkt op iets wat er gewoon moet zijn en relatief eenvoudig is, maar het kan veel tijd, irritatie en geld kosten. Het gaat over de meest directe real time vorm van communicatie binnen je bedrijf. Als het niet werkt of verkeerd wordt geïmplementeerd, moet dit meestal gelijk opgelost worden. Anders staan collega’s vrijwel direct aan je bureau. Wat doe je dan? Haperingen in bijvoorbeeld VoIP gesprekken kunnen namelijk vele oorzaken hebben. Voor de IT’er kan het vinden van het echte probleem het zoeken naar een speld in een hooiberg zijn.

3CX maar dan anders – Het Hompes Telecommunicatie alternatief

Waar onze kracht ligt? Dat we ruim 40 jaar ervaring in de Telecom combineren met ruim 30 jaar ICT kennis door een intensieve samenwerking met Balans Automatisering in Bunschoten. Drie jaar na de overname kunnen zowel klanten van Hompes Telecommunicatie als Balans IT nu optimaal profiteren van de kracht die beide bedrijven nu hebben gebundeld in een gezamenlijke 3CX omgeving. Het alternatief is dat je 3CX volledig aan ons kunt overlaten. Dit is wat we onder andere voor je betekenen:

  • Kennis over en ervaring met het inrichten van een goed VoIP netwerk op een bestaand IT datanetwerk.
  • Het hosten van 3CX in een beveiligde omgeving, omdat er vaak meer nodig is dan standaardinstellingen en er bijvoorbeeld firewalls ingericht moeten worden.
  • We zorgen voor de back-up van de volledige telefonie omgeving.
  • Geen zorgen meer over verbindingen, bekabeling, elektra voorzieningen of wat dan ook.
  • Software updates worden bijgehouden die zorgen voor continuïteit.
  • Een uitgebreid plan van aanpak voor een zorgeloze implementatie.
  • Kennis over specifieke branches. Een zorginstelling heeft bijvoorbeeld andere wensen en eisen dan een advocaten kantoor.
  • En als kers op de taart: 3CX Advanced Certified Engineers v15! Omdat telefonie een vak is.

Kies je voor groot of kies je klein?

Met de juiste certificaten en langdurige ervaring in zowel de Telecom als ICT branche zit het wel goed. Niet voor niets kennen onze mensen de hoogste 3CX certificering en zijn we Platinum Partner van 3CX. Maar wat betekent samenwerken met ons nog meer? We willen onze manier van zakendoen eens benadrukken: intensief luisteren, korte lijnen, snel handelen en net een stapje extra willen doen is waar we van houden. Bij grote organisaties, in allerlei branches, zie je dat het helaas steeds vaker gaat om procedures, regels, kosten efficiënter werken en het behalen van KPI’s. Met als gevolg dat klantentevredenheid en klantgerichtheid vaker onder druk komt te staan en je niet altijd gecertificeerde specialisten met praktijkervaring krijgt. Daag ons maar uit! We doen het graag voor zowel kleine bedrijven als grote organisaties.

Een aantal voordelen:

  • Je hebt geen fysieke telefooncentrale meer op locatie. Dus ook geen beheer en onderhoud meer.
  • Altijd en overal bellen en bereikbaar zijn met vaste nummers.
  • Toegang tot een geavanceerde maar éénvoudige NL applicatie op het internet.
  • Klaar voor de toekomst en goedkoper telefoneren met VoIP lijnen.
  • De nieuwste IP telefoontoestellen met vele opties.
  • Flexibel. De installatie groeit makkelijk mee met uw bedrijf.
  • Overal ter wereld zijn telefoontoestellen met internet verbinding direct bereikbaar.
  • Er is een app op smartphones te installeren zodat iedereen altijd via de centrale bereikbaar is.
  • CRM koppelingen met vrijwel alle bekende CRM pakketten. En als deze er niet zijn, kunnen wij maatwerk koppelingen ontwikkelen.

Maar ook: Keuze menu’s, click to dial, persoonlijk doorkiesnummers, het maken van belgroepen, fallback scenario’s, voice naar e-mail, wachtrijfuncties, nummerherkenning, het opnemen van gesprekken, de integratie met smartphones en nog heel veel meer.

Wilt u nader kennismaken om in een persoonlijk gesprek te vernemen wat de mogelijkheden zijn voor uw onderneming of instelling? Neem dan eenvoudig contact met ons op voor advies.